25 Mart 2009 Çarşamba

DAVULLAR *

Bayram öncesi Pazar günüydü, diyor Ahmet. Saat;13.30-14.00 arası olabilir.
Ağlamaklı ekliyor. Benim, ilgimden gayet memnun olduğunu belli ediyor.

Kendini savunma ihtiyacı duyarak anlatıyor: Bu zamana kadar konuşma fırsatı bulamadım. Hep bekledim. İşte bu gün işte yarın çağırılırım dedim ama hayır, ne gelen oldu, ne giden. Yani kimse beni dinlemedi.

O gün temizlik yapıyordum diyor. Sanki lanetli bir günmüş gibi sitem ediyor Allah’ın gününe. Hayatımın dönüm noktası. İşin bu noktaya geleceğini kimse bilemezdi, diyor sonra. Kimse bilemezdi bey ağabey, diyor bana bakarak. Dedim ya temizlik yapıyordum. Merdiven temizliğinden sonra yaptığım temizlikti bu. Çevre temizliği. Bunu hep yaparım apartman temizliği sonrası. Belli ki bayram temizliği olacaktı bu. Ama benim son temizliğim olduğunu kim bilebilirdi?

3‘ü geldiler önümde durdular. S., Meryem bakışlı ve bir yabancı yani tanıdığım bir temsilci ama ne de olsa elin adamı. Resmi geçittekiler gibiydiler önümden geçerken. Davullar çaldı, benden uzaklaştılar ve kurtuldum diye sevindim. Boştular giderken. (İçlerinde ne bir cin vardı ne de ecinni.) Onları ne zamana kadar takip ettim? Bilmiyorum. Belki de işime dönünce her şey bitti. Başımı kaldırdığımda Arif’in apartmanının önünde gördüm onları. Garip yaratıklar demedim kendi kendime. Şeytan vari insanlar da. Neden diyecek mişim? Ne şeytandılar, ne de melek.
Yarım saat kaldılar. Başımı kaldırdığımda gözlerim bulanık görüyordu onları. Orucun sonu, dedim kendi kendime. Hele bir de bağlı şeytanım çözüldü ise... Yanlarında Şahin temsilci de vardı. (Kolay zamanın adamı, zor onu sıvıştırır. Günlerce görünmediği olur bir sorun sonrası bay temsilcinin.) Genç yönetici merdivende idi. Evinin merdiveni değil ya, apartmanının merdiveni. Beni çağırdılar.

Meryem bakışlı yönetici : Bayramda ne yapacaksın dedi, bana. Amirimdir, sana ne demedim.(Amirimdir.) İzine gidemiyorum, dedim, kaloriferim sorunlu.

"Arif'e gideceksin."

Ben sorun yüzünden izine gitmiyorum. Arif’e yeterince yardımcı oldum zaten.
Canımı sıkan, "Arin yardımcıları Hasan ile sen olacaksın bundan sonra," oldu. "Bu ne demekti?"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder